Kultūros ministerija apie teatrų profesionalumą

2007-03-23

aA

Kovo 27 d. geriausiems teatrinio sezono menininkams tradiciškai įteikiamos profesionalaus teatro meno kūrėjų darbų premijos ir atminimo ženklas – „Auksinis scenos kryžius“. Šiemet premijų dydis išaugo nuo 40-ies iki 55 MGL (7150 Lt) ir jomis bus apdovanota 17 teatro kūrėjų – dviem daugiau nei anksčiau. Pagaliau atskirti ilgamečiai siamo dvyniai – lėlių teatro ir teatro vaikams kūrėjai. Šiemet taip pat nutarta skirti premiją geriausiam nacionalinės dramaturgijos autoriui.

Artėjant tarptautinei teatro dienai, internetiniame puslapyje „Menų faktūra“ pasirodė straipsnis „Scenos kryžiai ir biurokratinės golgotos“, kuriame abejojama nominantų „Auksiniams scenos kryžiams“ gauti paskyrimo tvarka. Profesionalaus teatro meno kūrėjų darbų premijas steigia LR Kultūros ministerija, jos yra skiriamos teatro meno kūrėjams už geriausius praėjusio teatrinio sezono profesionalaus teatro meno kūrėjų darbus. Profesionalaus teatro statusą įstatymų numatyta tvarka suteikia Teatrų ir koncertinių įstaigų taryba, kurią sudaro iškilūs kultūros atstovai. Nemažą jų dalį sudaro teatro veikėjai – aktoriai, režisieriai, teatrologai. Kultūros ministerija tik formaliai tvirtina profesionalų priimtus sprendimus.

Dera pastebėti, jog ir anksčiau Kultūros ministerijoje egzistavęs teatrų registras netapdavo kliūtimi ekspertams pamatyti ir atrinkti iškiliausius teatro kūrinius ir kūrėjus. Tikimasi, kad šiemet jis taip pat neturėtų tapti kliūtimi kompetetingiems komisijos nariams atrenkant teatrinio sezono geriausiuosius.

Nepaisant to, Kultūros ministerija priims argumentuotus paraiškovų pastebėjimus, kurie atspindėtų, kokie netobulumai trukdo tinkamai surengti ir paminėti kasmetinę Tarptautinę teatro dieną – kovo 27-ąją.

Kultūros ministerijos inf.

Komentarai
  • Atminties sluoksniai operoje

    Laiškuose nagrinėjome operos žanro kaip atminties saugyklos idėją, operos analizę kaip archeologinį tyrinėjimą, žanro poveikį miestams ir visuomenėms, aptarėme naujosios operos bruožus.

  • Liūdnumai ir malonumai

    Man atrodo, kad abu spektakliai – „Stand-up’as prasmei ir beprasmybei“ ir „tremolo“ – tai tas išvažiavimas prie išdžiūvusių ežerų, kur sudėtos mažutės žmonijos paslaptys.

  • Latviško Art deco spindesyje – Lietuvos teatro blyksniai

    Pasivaikščiojimas po parodą „Ludolfs Liberts (1895–1959). Hipnotizuojantis Art Deco spindesys“ – lyg sugrįžimas į idealizuojamą Latvijos (taip pat ir Lietuvos) kultūros aukso amžių.

  • Iš bloknoto (53)

    Net saldu skaityti apie spektaklio gimimą nuo pat pirmo, lyg ir visai netikėto, sumanymo blyksnio iki pabaigos, kuri visuomet siejama su publikos reagavimu ir vertinimais.

  • Iš bloknoto (52)

    Buvau dėl to, kad tokie susitikimai kalėjime – drąsus jaunų menininkų sumanymas, kad abiejose stalelio pusėse buvom žmonės, tik skirtingų likimų, ir gali būti, kad ir tas laisvasis, susiklosčius tam tikroms aplinkybėms, gali tapti nelaisvas.

  • Iš mūsų vaidybų (XXIII)

    Suprantu, kad teatrui priimtinesnis tas, kuris labai ankstyvoje stadijoje turi (beveik baigtą) formą, apima mažas finansines ir emocines sąnaudas. <...> Tačiau duoklė teatrui kartais kažką gali atimti ir iš paties kūrėjo.

  • Kelionė link žmogaus balso

    Nepaisant nepatenkintų lūkesčių, Philipo Glasso „Kelionė“ Klaipėdoje tapo ne tik kultūriniu įvykiu, bet ir drąsia šiuolaikinės operos interpretacija Lietuvos scenoje.

  • Festivaliui pasibaigus

    Iš kuklaus žanrinio renginio „Com•media“ Alytuje tapo gana solidžiu festivaliu su gausybe konkursų, kūrybinių dirbtuvių, atskiromis vaikų, jaunimo, suaugusiųjų programomis ir užsienio svečių darbais.