
Liepos 18-19 dienomis Druskininkų teatro festivalyje karaliaus muzika, šokis ir improvizacija. Pirmą kartą jame prisistatys brandžiausias Lietuvos šiuolaikinio šokio teatras iš Kauno „Aura“ ir vietiniams kurorto gyventojams jei nepažįstama, tai žinoma jaunoji Druskininkų teatro „Niša“ karta. Koncertinėje programoje pasirodys bliuzo muzikantai iš Lenkijos bei Didžiosios Britanijos.
Išimtis iš taisyklės
Festivalio organizatoriai nuolat pažindina su jaunųjų kūrėjų ieškojimais, o šiemet pirmą kartą į programą įtraukė neprofesionalų Druskininkų teatrą „Niša“. Tai greičiau išimtis nei taisyklė, mat ne vieną kartą teatro mylėtojų išauginusiame kolektyve šiuo metu sėkmingai vaidina jaunimas, telikęs rengiant Druskininkų teatro festivalį nuo pat pirmųjų jo atsiradimo metų. Režisierės Astos Žiurinskienės vadovaujamas teatras gyvuoja jau dešimtį metų ir kartais padrumsčia ramų kurorto gyvenimą. Jame savo nišą atrado daug žmonių – nuo valdininko iki eilinio bedarbio, nuo mokytojo iki pradinių klasių mokinuko, nuo gydytojo iki paciento. Jaunoji Druskininkų teatro karta festivalyje pristatys netikėtą ir šmaikščią Nikolajaus Gogolio „Revizoriaus“ interpretaciją. Iki skausmo pažįstamą rusų klasiko pjesę jie pritaikė šio laikmečio aktualijoms, o nuotaikingą jos turinį atpasakoja kabareto stiliumi. Skambiai pavadintame spektaklyje „Cabaret, o Cabaret“ iš tiesų netrūks nei muzikos, nei šokių.
Vidurvasario šokiai
Druskininkų teatro festivalyje pasirodys ir Kauno šokio teatras „Aura“. Jie pristatys du užsienio choreografų kūrinius.
![]() |
Spektaklis „Gentis“ kalba apie vyriško ir moteriško pradų sąveiką |
„Šventąjį pavasarį“ pagal Igorio Stravinskio muziką pastatė žymus britų choreografas Roystonas Maldoomas. Tai vienas garsiausių ir įspūdingiausių XX a. baletų, kurio premjera, parodyta 1913 m. Paryžiuje, buvo nušvilpta, nes šokiravo publiką novatoriškumu. Tačiau jis iki šiol audrina choreografų vaizduotę, atgimdamas vis naujose jų vizijose. „Šventajame pavasaryje“ bundanti gamta ir žmogus pulsuoja vienu ritmu. Pagoniškais ritualais ir apeigomis siekiama dievų malonės žmogaus ir žemės lemčiai. Pavasarinis gamtos virsmas įkvepia dvasiniam pabudimui ir permainoms.
Spektaklis „Gentis“ kalba apie vyriško ir moteriško pradų sąveiką, sukančią istorijos ratą. Jo choreografei, Izraelio jaunosios kartos lyderei Renanai Raz įkvėpimu tapo ypatinga ekspresija ir jėga pasižymintis vyrų šokis Debka, atliekamas arabų tautų, gyvenančių Libijoje ir Sirijoje. Tačiau jos spektaklyje vyrų atliekamo šokio energija perkeliama į moterų kūnus, taip atskleidžiant naujas fizines ir dvasines moters galimybes.
Penkių šokėjų atliekamoje kompozicijoje derinant tradicinio šokio, folklorinės muzikos, senųjų apeigų ir ritualų elementus su laisva, nevaržoma šiuolaikinio judesio ir muzikos improvizacija pasakojama permaininga individo ir bendruomenės istorija, kurioje telpa visa, ką geba įžvelgti ir pajusti tikrųjų vertybių išsiilgęs žmogus.
Šiais metais spektaklis „Gentis“ buvo įvertintas „Fortūnos“ statulėle, kuri teikiama Kauno teatralams už geriausius metų darbus.
Druskininkų teatro festivalio inf.