Pažinti ir pajausti šiuolaikinį šokį vienu metu, drauge su kūrėjais pasineriant į būties tyrinėjimus, - tai kelias, kuriuo metų pabaigoje kviečia keliauti atgimstanti šiuolaikinio šokio platforma „Bitės“. Šįkart šiuolaikinis šokis kvies ne tik judesio mylėtojus, atlikėjus, mąstytojus ar ieškotojus, bet ir tuos, kurie negali vakarais užmigti kankinami klausimų apie gyvenimo prasmę ar savo vietą po saule. Lapkričiui besiritant į antrąją pusę, pro šokio akinius į pasaulį žvilgtelkime be patoso ar pataikavimo.
„Bitės“ - tai ne tik festivalis, tai procesas, pakurstytas bendraminčių idėjos, jog šokis nėra tik fizinis veiksmas, jis verčia mąstyti, ieškoti atsakymų į kasdienybės būties klausimus. Gal dėl to festivalio jungiamąja grandimi tapo priešdėlis „trans“. „Trans“ keliu pasileido trys tyrinėtojai - Lukas Karvelis, Liza Baliasnaja bei Erika Vizbaraitė. Taip „Bičių“ programa užsipildė neeiliniu turiniu ir forma.
Lapkričio 16 d. Šokio teatre - pirmasis „Bičių“ vakaras, jame laukia šeši jaunųjų kūrėjų darbai, atskleidžiantys kūrybą kaip gyvą, nenuspėjamą ir atvirą procesą. Taip pat šį vakarą prasidės tiriamųjų šokio darbų pristatymas, pirmasis - choreografo Luko Karvelio darbas „Transition“. Jame tyrinėjant perėjimo procesus bei bendrystės svarbą ir galimybę kurti, atrasti ir išmėginti „kažką didesnio už save“ menininkas kvies visus trokštančius.
Lapkričio 20 d. kino teatre „Skalvija“ - pažintis su šokiu per vaizdo ekraną. Lietuvos šokio informacijos centras pristato filmą „Lietuvos šokio kūrėjų portretai“. Norint susipažinti vaizdo neužtenka, todėl kiekvienas galės pakalbinti matytus šiuolaikinio šokio herojus diskusijoje po filmo.
Lapkričio 23 d. galerijoje „Tsekh“ dar vienas „trans“ temą tyrinėjantis darbas, šįkart Liza Baliasnaja savo darbe „Nivea“ svarstys, ką reiškia pinti kasas, gyvenimus, kelius, tarpusavio gijas.
Lapkričio 24 d. „Menų spaustuvėje“, kaip šiai erdvei ir priklauso, pajusime gimusio meno skonį drauge su kūrėja Greta Grinevičiūte. Po jos kūrinio „Spektaklis dulkių siurbliui ir tėčiui“ laukia diskusija. Gretos Grinevičiūtės kūrinio atsiradimą inspiravo 2016 metais prasidėję ieškojimai „Bičių“ festivalio metu. Gretos Grinevičiūtės ir Giedrės Kalinauskienės pokalbis atsiskleis, ką reiškia atrasti nuolat kintantį kūrinį savyje ir ko galime tikėtis kitose „Bitėse“.
Platforma baigiama paskutiniuoju tiriamosios trilogijos „trans“ darbu - Erikos Vizbaraitės „Transparent“. Tai šokis / instaliacija / potyris, kurį išgyveno kūrėja pati nerdama ne tik į pažinimo, tačiau ir į tikras vandens gelmes. Kūrybinis potyris kvies pajusti supantį vandenį ir galimybę jame plūduriuoti, o ne paskęsti, jausti vandens skaidrumą ir sulėtėti savojoje kasdienybėje.
Daugiau: http://bitesdance.lt/