Trupė keistu, karą primenančiu pavadinimu įkurta 2004 m. Atėnuose. Pagrindinis jos principas, kaip skelbia lakoniškame savo interneto puslapyje (informacijos nedaug, o štai pjesės tekstą ten galima rasti visą): teatras - tai laukas, kur žmonės susitinka dalintis mintimis iš esmės, o ne vieta demonstruoti virtuoziškumą ir skelbti nusistovėjusias tiesas. Visi trupės nariai yra lygūs sumanymų, rašymo, režisavimo ir dramaturgijos kūrimo procesuose, viskuo yra abejojama, nieko negalima priimti kaip savaime suprantamo dalyko nei teatre, nei gyvenime. Ansambliškumu ir bendros kūrybos dvasia, fiziniu pasirengimu šis graikų bendraminčių būrys primena Lietuvoje pamėgtus, festivalyje „TheATRIUM“ (o dar anksčiau - „Sirenose“) du kartus pasirodžiusius (su spektakliais „Purvas“ ir „Revoliucija“) ir šiemet paskelbusius apie veiklos pabaigą estus NO99.
Įdomu, kad Angeliki Papoulia, aktorė, režisierė, viena iš trupės įkūrėjų, kurią matysime scenoje, nusifilmavo 2015 m. festivalyje „Kino pavasaris“ vienu iš favoritų tapusiame filme „Omaras“ (rež. Yorgos Lanthimos), o už vaidmenį to paties režisieriaus filme „Iltinis dantis“ (2009 m.) Sarajevo kino festivalyje buvo apdovanota kaip geriausia aktorė. Aktorius Christos Passalis taip pat vaidino pastarajame filme, (drauge ir trupės kolega Giorgos Valais) JAV sukurtame seriale „Tėvynė“ (Homeland, 2010 m.) ir šiemet pasirodysiančiame filme „Sargaso jūros stebuklas“ (rež. S. Tzoumerkas). Šie menininkai, aktoriai peržengė šalies sienas ne vien savo sukurtais spektakliais.
Pasak prancūzų teatro režisieriaus ir kritiko Myrto Reiss´o, „Blitz Theatre Group“ yra įrašyta itin trumpame šiuolaikinių graikų menininkų, kuriems pavyko peržengti savo šalies sieną ir būti įvertintiems svetur, sąraše (shortlist). Ar sumenkęs domėjimasis šalies kultūra susijęs su Graikiją neseniai nusiaubusia ekonomine ir socialine krize, ar šios trupės kūryba tiesiog yra įdomesnė už kitų Graikijos trupių, ar labiau tinkama „eksportuoti“ - sunku pasakyti. Tačiau šie pusiaukelėje tarp teatro ir performanso meno esantys graikai užkariavo ne vienos užsienio šalies žiūrovų širdis. Jie stebina ir patraukia savita teatro kalba, kuriai būdingas paprastas, bet netikėtas, nebūtinai naujų formų jungimas. Ši kalba, kurią girdėsime bei matysime ir spektaklyje „Late Night“ (paprastai trupė neverčia spektaklio pavadinimo, o versti galima būtų taip: „budėjimas, būdravimas vėlyvą naktį“), persmelkta nostalgijos, tragiškumo: katastrofa jau įvykusi, jausmai tarsi išsekę, veiksmas vyksta po jos.
„Late Night“ - nesibaigianti bemiegė naktis, kurią senoje, griuvėsių ir nuolaužų pribirusioje šokių salėje drauge leidžia trys vyrai ir trys moterys, vilkintys nublukusiais, kadaise elegantiškais baliniais drabužiais. Ką gi veikti vėlumoje, kad greičiau prabėgtų laikas? Ką veikti po Europą nusiaubusios katastrofos, į dulkes sumalusios tiltus ir aikštes, sudaužiusios širdis, paneigusios daugybę patikimomis atrodžiusių gyvenimo teorijų? Tą naktį jie prisimena. Nuotrupas, fragmentus. Pradeda sakinius „Tomis dienomis...“ arba „Tada...“ - prisiminimai pabyra, persipina toli gražu ne tam, kad susidėliotų į „katastrofos freską“, juolab ne tam, kad kalbantys apraudotų „laimingas dienas“, bet tiesiog tam, kad gyvenimas galėtų tęstis. O dar jie mėgina prasiblaškyti: prasimano įvairių triukų ir gudrybių - panašiai kaip laukdami pasakojame anekdotus. Tačiau linksmybės kibirkštis neįsidega, tuomet jie ima... tiesiog šokti. Jie šoka valsą iki išsekimo, kad išgyventų. Skamba Bachas, Šostakovičius, Georges´as Delerue, pasigirsta ir tango, ir žemas Chinawoman balsas... Muzika ir atmosfera gali priminti J.-L. Godard´o filmą „Panieka“ (Le Mépris, 1963) ar Chriso Markerio „La Jetée“ (1962).
Tiesa, tokį agresyvų pavadinimą trupės įkūrėjai Angeliki Papoulia, Christos Passalis ir Giorgos Valais pasirinko sąmoningai: garsusis „žaibiškas karas“ (Blitzkrieg) jiems artimas, nes mėgsta kalbėti apie tai, ko jau nebėra, bet to išnykusio dalyko pėdsakai dar gyvena mumyse.
Graikų trupės „Blitz Theatre Group“ spektaklis „Late Night“ - festivalyje „TheATRIUM“ Klaipėdos dramos teatro Didžiojoje salėje birželio 5 d., 18.30. Bilietus platina tiketa.
Pagal užsienio spaudą parengė Akvilė Melkūnaitė