
Rugsėjo 19, 20 ir 21 d. Kauno kamerinis teatras naująjį sezoną pradeda drastiška premjera – dviejų dalių spektakliu „Hitleris ir Hitleris“. Pjesės autorius – naujosios plejados Rusijos rašytojas Konstantinas Kostenka. Jo talentingi ir nebanalūs romanai bei pjesės yra pelnę ne vieną prestižinę premiją. Tačiau kaskart jų publikacijas ir spektaklių premjeras lydi ne ką mažesnis skandalas.
„Hitleris ir Hitleris“ – jau pats pjesės pavadinimas nedviprasmiškai pasako, jog tikėtis švelnaus, glostančio ir linksminančio vaidinimo tikrai neverta... Tekstas aštrus ir brutalus, vaizdai šokiruojantys ir atstumiantys, humoras paradoksalus ir juodas, o ir pats pjesės objektas bei jo tiesos kelia aibes negatyvių emocijų. Bet...
Kaleidoskopas scenų: „Hitleris ir kirpėjas“, „Hitleris ir virėjas“, „Hitleris ir fotografas“, „Hitleris ir siuvėjas“, „Hitleris ir medikas“, ir, galiausiai, „Hitleris ir moteris“ kuria ne istorinį, biografiškai tikslų personažą, o veikiau apibendrintą, tokį skaudžiai atpažįstamą, paranojinės idėjos vedamą tautos vado portretą.
Spektaklio statytojai – režisierius Stanislovas Rubinovas, scenografas Sergėjus Bocullo bei aktoriai Gintautas Bejeris, Simona Bladženauskaitė, Edita Niciūtė ir Aleksandras Rubinovas – puikiai suvokia, kokį iššūkį jie meta mūsų visuomenei. Ir estetinį, ir moralinį, ir politinį.
KKT inf.