Įvietintų šokio performansų dilogija „Diena-naktis“

2022-10-25 menufaktura.lt
Vilniuje bus pristatyta šokio performansų dilogija „Diena-naktis“, autorė Austėja Vilkaitytė. Nuotrauka iš asmeninio archyvo
Vilniuje bus pristatyta šokio performansų dilogija „Diena-naktis“, autorė Austėja Vilkaitytė. Nuotrauka iš asmeninio archyvo

aA

Šių metų spalio paskutinįjį sekmadienį (spalio 30 d.) bei lapkričio pirmąjį šeštadienį (lapkričio 5 d.) įvyks Austėjos B. Vilkaitytės įvietintų šokio performansų dilogija „Diena-naktis“. Performansai sukurti ir bus pristatyti Vilniaus kultūros, sporto ir pramogų rūmų erdvėse (buvę Lietuvos Respublikos Vyriausybės rūmai).

Dilogija „Diena-naktis“ yra tęstinio projekto „Atvanga“, tyrinėjančio egzistavimą pauzėje, sustojime, pertraukoje, atokvėpyje bei poilsyje, antra dalis. Šokio kūriniai taip pat susiję su gedulo ir netekties temomis, todėl vyksiantys iki ir po Ilgių (Vėlinių).

Laikas: spalio 30 ir lapkričio 5 d.
Vietų skaičius ribotas, būtina registracija stellasallonen@hotmail.com
Amžius: nuo 16 metų.
Kiekvieno renginio trukmė: 1 val.

Šokio pasirodymų viešnia: Rugilė R. D.
Mentorė Alice MacKenzie
Organizatoriai: VšĮ „Degu“
Projektas iš dalies finansuojamas Lietuvos kultūros tarybos.

 

DIENA
Šokis. Choreografijos salei

Spalio 30 dieną, 17 val., personažas Barbora Salonen kvies kūną šokiui „Diena“. Kompozicijoje susipina erdvės, buvusios istorijos bei choreografijos, transformuojasi per šokėjos nuolat tyrinėjamą emocinį kūną, atminties archyvą bei spontanišką kompoziciją atvangoje. „Diena“ kviečia žiūrovą susitikti su pastato melancholija ir šokiu dienos šviesoje, pasirodymui vykstant iki sutemų.

„Vis galvoju, kaip tave pavadinti, kaip užrašyti - kokia tavo žodžio choreografija? Jau lytis žinoma, tai kažką pasako. Na, o daugiau, iš didžiosios? Turbūt taip, nes tai tavo salė, kieno, naudininkas, o vardas juk iš didžiosios. Dar prieš tai galvojau, o gal visos didžiosios, dar galvojau kabutėse, bet na mano vardas be kabučių, ir tavo tegul? Man rodos redaktorė pataisė su kabutėmis visgi, gal kad manė - tu negyva? Ir aš kada turėsiu salę, kurią galėsiu pavadinti savo vardu, nors ji turbūt tam vardui ir priklausys, kaip atskiras veikėjas bus, kvadratinis kūnas.. su kelnėmis iš gėlėtų užuolaidų, veidrodukais puošta palaidine, parketiniais bateliais. O gal džiaziniais. Na taip, juk aš džiazo batais šoku. Galvoju, o ką reiks mums veikti? Man su tavim, tau su manim? Mums su tavo mano kūnais?
Kaip išgirsti man tave teisingai, tavo istoriją atkartoti per savo, tavo balsą išreikšti per judesį, juslingą, gyvą, šiuolaikišką, avangardinį ir tuo pat, kad jaustųsi praeitis? Sakiau padainuosiu tinderio odę tau, o tada žiūrėsim, gal tu pasakysi, kaip tavyje elgtis, kaip tave liesti, kokią choreografiją atlikti: reljefinę, jausminę, geometrinę, kinetinę, garsinę, šviesos. Bus daug šviesos, pagalvojau, matykis! Matykimės.. kol nusileis saulė.“

 

NAKTIS
Šokis. Kavinėje

Lapkričio 5 dieną, šeštadienį, 19 val. choreografė publiką kviečia jau vakarinei dilogijos daliai, kur buvusioje Respublikos Vyriausybės rūmų kavinėje įvyks šokis „Naktis“.

Kavinėje „atveriamas“ dar vienas biznio kostiumėlis - naujiems iššūkiams, linksmybėms ir azartui. Naktiniame šokyje pasklinda kaip kvepalai bordo aksomas, geismas ir riksmas, judesys neriantis per erdvę, kaip strėlė, kabinanti jausmų „jūrą“ saujomis.

„Ir po atrodančio laiko juostų, nuorodų bei miražų chaoso, ateina harmonija... kokią pamename tik sapne. Lyg vaidenasi, lyg galia ištirpusi erdvėje. Ir poezija pavirtusi. Lyg šokis tapęs kūnu, o sienos - siela. Ir čia mes esame, ir ne čia. Išeisime - ir vėl bus rutina. Kad nesibaigtų ši naktis.“

„Atvanga II“ tyrinėja šokį sustojime, pauzėje, pertraukoje, atokvėpyje per komiškus personažus, formuojamus iš viduramžių Arlekino ir Pedrolino prototipų, kurie vėl atgyja Olgos K. Dubeneckienės vaidmenyse, Barboros Didžiokienės paveiksluose. „Atvangoje II“ įtraukiamas menininkės šeimos palikimas, kūno choreografinis „archyvas“, susikertančios laiko juostos: miegamųjų rajonų melancholija, putojančių FABŲ restoranų, laukinių 90-ųjų „vakarų“ nostalgija, jaunų grupių repo ir reivo aidai, biznieriaus bankroto skausmas ir vienatvės ilguma.

-----

Austėja B. Vilkaitytė - Vilniuje ir Stokholme kurianti šokėja, performanso menininkė ir choreografė. Norėdama įgalinti ir išlaisvinti aktualius vyksmus, Austėja Vilkaitytė savo solo kūryboje pasitelkia alter ego personažus, dažnai reprezentuojančius socialines, kultūrines kategorijas. Vilkaitytės mediumas yra šokio menas, kur svarbi estetika reprezentuojanti realybę beveik atpažįstamą ir vos pakitusią - tai tampa choreografijos dalimi performanso veiksme. Jos kūrybą veikia erdvės architektūra ir kontekstas: vietos santykiai, politiniai reiškiniai, tradicijos. Menininkę domina emocinis, juslinis, gundantis judesys, galios santykiai, tirpstantys ir kintantys gyvo meno kūrinyje, atminties, sielos paieškos erdvės ir žmonių kūnuose.

Organizatorių informacija

Anonsai