Festivalis „Aura“ skelbia programą: nuo šokio šešėliuose iki ritualų už taiką pasaulyje

2024-09-13 menufaktura.lt
Akimirka iš šokio miuziklo LOVETRAIN20, choreografas Emanuelis Gatas. Nuotrauka iš festivalio organizatorių archyvo
Akimirka iš šokio miuziklo LOVETRAIN20, choreografas Emanuelis Gatas. Nuotrauka iš festivalio organizatorių archyvo

aA

Spalio 1-6 dienomis, į Kauną grįžta jau trisdešimt ketvirtus metus skaičiuojantis tarptautinis šokio festivalis „Aura“. Šiuolaikinio šokio tradicijas puoselėjantis renginys ištikimai laikosi savo vizijos – festivalyje dalyvauja tik pripažinti šokio meistrai ir jų visame pasaulyje kokybės ženklu tapusi kūryba, kviečianti įsimintinam šokiui kiekvieno festivalyje apsilankiusiojo sielą.

Nuogas spektaklis nuogiems žiūrovams

Festivalio metu Lietuvoje viešėsianti vengrų choreografė Marta Ladjánszki čia surengs šokio dirbtuves norintiems save išbandyti nuogumo scenoje patirtimi: menininkė su atrinkta grupe žmonių spalio 1d. Vilniuje ir spalio 4 d. Kaune pristatys spektaklį su nuogais šokėjais, į kurį galės patekti tik nuogi žiūrovai. Kūrėja drąsina publiką sakydama, kad tai yra skaidrus ir tyras meninis procesas, visiškai nesusijęs su kūno seksualizavimu.

„Kiekvienas turėtume gyvenime išbandyti kažką naujo, nepažinto, nes tai padeda mums atsiverti“, - teigia kūrybos trisdešimtmetį scenoje švenčianti choreografė. Nudistų serijos spektaklis nuogiems žiūrovams prieš porą metų jau buvo rodytas Nacionalinio Kauno dramos teatro scenoje. Tuo metu susilaukė tokio išskirtinio susidomėjimo, kad norintiems patekti į šį intymų reginį neužteko bilietų.

Atidarymo dieną – šokio filmas ir premjera

Šiemet festivalis prasidės neįprastai: užmegztas bendradarbiavimas su filmų programa „Lokys, liūtas ir šakelė“. Atidarymo vakarą žiūrovai bus kviečiami klaidžioti sapnais ir susidurti su savo šešėliais,  atsiduoti kino ir šokio sintezei. Renginys Kauno kino centre „Romuva“ prasidės trumpametražiu filmu „Kažkas įžengia į šviesą“, kuriame susilieja japonų šokėjo ir choreografo Tanakos Min bei vokiečių režisieriaus Wimo Wenderso talentai ir tęsis premjeriniu Kauno šokio teatro „Aura“ šokio spektakliu „Prarasti prisiminimai“. Festivalio ir teatro vadovės Birutės Letukaitės  choreografija kvies panirti į nerimą keliančią ateities viziją, kai šiandien įprasti sentimentalūs žmogiški dalykai ateityje gali pavirsti tik vos apčiuopiamomis nuotrupomis, liudijančiomis neįvertintus šiandienio mūsų gyvenimo privalumus. Spektaklio metu skambės gyvai atliekama Arkadijaus Gotesmano ir Antano Jasenkos muzika, po renginio šventinė nuotaika tęsis kino teatro fojė su didžėjaus Big Tasty muzika ir vaišėmis.

Muzikinė duoklė meilei

Spalio 4 d. festivalis tęsis su pasaulinio garso choreografu Emanueliu Gatu (Izraelis /  Pracūzija), kuris pristatys visame pasaulyje pripažintą choreografinį šedevrą LOVETRAIN20.

Šis šiuolaikinis „miuziklas“ remsis nuostabiomis 9-ojo dešimtmečio britų dueto „Tears for Fears“ dainomis. Tai odė 9-ojo dešimtmečio garsams ir atmosferai. Emanuelis Gatas yra vienas įdomiausių šiandienos šiuolaikinio šokio kūrėjų, kurio darbo metodus galima prilyginti gamtos stebėjimo  fenomenui: tarsi žvilgsnis į jūrą – norisi neatitraukiant akių tiesiog stebėti aukšto profesionalumo lygio šokėjų tarpusavio santykius, neieškant logiškų paaiškinimų ir nelipdant etikečių. Emanuelis Gatas Lietuvoje vieši ne pirmą kartą, pernai kartu su „Auros“ šokėjais jis pastatė spektaklį „Kartotojai“.

Paukščiai, metamorfozės ir naktinės marionetės

Net keturi spektakliai žiūrovų laukia jau įsibėgėjus festivaliui. Spalio 5 d. įvyks premjera, skirta mažiesiems žiūrovams: choreografė Ieva Jackevičiūtė ir „Auros“ šokėjų duetas pristatys spektaklį „Paukščiai“, kuriame susipina dailė ir šokis. Mažyliai taps atgyjančios parodos dalimi, kur bus galimybė patirti paukščio prigimtį per garsą, judesį, vizualinius sprendimus. Festivalio metu keturis kartus bus parodyti šie premjeriniai spektakliai.

Akimirka iš šokio spektaklio „Metamorfozės“, kūrėjai - Marie-Claude Pietragalla, Julienas Derouault. Pascalio Elliotto nuotrauka

Švęsdami „Théâtre du Corps“ 20 metų jubiliejų, du choreografai Marie-Claude Pietragalla ir Julienas Derouault sujungė geriausius savo repertuaro kūrinius su nauju darbu „Metamorfozės“, kuris bus parodytas spalio 5 d., 19 val. „Théâtre du Corps“ yra trupė į kurią šiandien lygiuojasi šokio novatoriai: peržengianti tradicinio šokio ribas, kurianti naują kūno kalbą. Čia nagrinėjamos meilės, aistros, vienatvės, žiaurumo ir negailestingo laiko tėkmės temos, kviečiama pasinerti į emocinę kelionę, kurioje judesys pranoksta žodžius. Marie-Claude Pietragalla – žymi Prancūzijos šokio figūra, karjerą pradėjusi Nacionaliniame Paryžiaus operos ir baleto teatre, toliau tęsia darbus šiuolaikinio šokio scenoje bei kine, bendradarbiauja su žymiais mados namais.

Jau tradicija tapęs naktinis festivalio reginys kvies į nepatogias diskusijas apie moters kūną prancūzų spektaklyje „Vénus Anatomique“. Projekte choreografė Sarah Baltzinger komentuoja paviršutinišką moters kūno seksualizavimą ir kuria visatą, kurioje moteriškumas virsta maskaradu ir pasirodo per iškreiptą absurdo prizmę. Įspūdį dar labiau sustiprina vaškinių figūrų įkvėpti kostiumai, kurie savo įtaiga klaidina – ar tai įvaizdžio atributas, ar nuogos šokėjų kūno dalys? Lyčių atskirtis, moters marionetės įvaizdis, pasaulio groteskas ir kitas chaosas lauks publikos 22 val. Nacionaliniame Kauno dramos teatre.

Akimirka iš šokio spektaklio „Vénus Anatomique“, choreografė Sarah Baltzinger. Sarah'os Aubel nuotrauka

Ritualai pasaulio motinoms

Spalio 6 d. žiūrovai bus kviečiami patyrinėti gilesnius savasties sluoksnius, per meną pajusti dvasinę patirtį. Senovinis himnas „Stabat Mater“ yra skirtas Sopulingajai Motinai, tad Izraelio choreografė Inbal Oshman sukūrė šiuolaikinį šokį šiam himnui, įkvėpta Marijos figūros bei kitų mitinių motinų ir motinų deivių, tokių kaip tamsioji deivė Kali.

Šokis tyrinėja motinystę apibūdinančią jėgą ir kovos dvasią ir tuo pačiu jos labai pažeidžiamą bei švelnią prigimtį. Festivalio organizatorių manymu, visą žmoniją be išimties jungiantis motinos motyvas galėtų būti nuoroda į kariaujančias konflikto puses, kur moterys praranda sūnus, vyrus, brolius. „M Stabat Mater“ – atgaila, susijungimas, subtilus žemiškojo ir dangiškojo žmogaus prado permąstymas. Spektaklyje skamba italų vėlyvojo baroko kompozitoriaus Giovanni Batistos Pergolesi muzika, kurią spektaklyje atliks senosios muzikos ansamblis „Chiaroscuro“.

Festivalio organizatorių informacija

Anonsai