Taivane bus pristatytas Baltijos šalių šiuolaikinis šokis

2025-04-11 menufaktura.lt
Šokėjas, choreografas Lukas Karvelis ir šokėjas Benoit Couchot. Auros Skulskytės nuotrauka
Šokėjas, choreografas Lukas Karvelis ir šokėjas Benoit Couchot. Auros Skulskytės nuotrauka

aA

Balandžio 11–13 dienomis, Taipėjuje, Taivane vyks kasmetinis šiuolaikinio šokio festivalis „Want to Dance“, kuriame pirmą kartą bus pristatoma Baltijos šokio scena. Lietuvos, Latvijos ir Estijos šokio organizacijų atstovai dalyvaus diskusijoje bei supažindins vietos ir užsienio šokio profesionalus su „Baltijos šokio platforma“, o savo spektaklį „Yet another day in Paradise“ pristatys „Auksinių scenos kryžių“ laureatas, choreografas Lukas Karvelis.

„Šis darbas – apie pirmus kartus, kupinus jautrumo. Kai paleisti sunku, bet likti – dar sunkiau. Mes bandome kurti rojų vienas kitame, Žemėje, kur tai laikoma nuodėme“, – pasakoja L. Karvelis. 

Į festivalio programą atrinktame spektaklyje L. Karvelis ir šokėjas Benoit Couchot apsikabinę arčiau nei bučinio atstumu stengiasi išlaikyti pusiausvyrą ant vienos riedlentės. Jie sukasi nesibaigiančiame judesyje, patirdami tiek tarpusavio susiliejimą, tiek atskirtį. Šokėjai bando rasti savo individualią ašį, kai yra tiesiogiai priklausomi nuo vienas kito judesių.

L. Karvelis, su šokio spektakliais apkeliavęs daugybę Europos šalių, pirmą kartą žengia į Azijos sceną. Jis pripažįsta, kad sunku numatyti, kaip publika reaguos į jo darbą: „Labiausiai nekantrauju išgirsti ir pajusti žiūrovų reakciją į pirmąją spektaklio sceną, kai su Benoit stovime su aukštakulniais ant riedlentės – ši scena dažniausiai prajuokina Europos publiką. Manau, kad, nepaisant reakcijų, ši patirtis bus neabejotinai mums labai vertinga“, – sako L. Karvelis. 

Festivalio organizatoriai taip pat pakvietė L. Karvelį į rezidenciją Taivane, kurios metu jis kuria naują spektaklį. Kūrinys inspiruotas griaustinio, metalo, augmenijos, išsekusio kūno ir betono materijos. 

Programoje numatytas ir Latvijos šokio menininkės Lauros Gorodko spektaklis, kuris vainikuos festivalį. 

Taivane bus pristatyta Baltijos šalių šokio scena

Pažintis su Taivane vykstančio festivalio organizatoriais prasidėjo 2022 m., kai viena iš šiųmetinių „Want to Dance“organizatorių, tarptautinių projektų prodiuserė Gwen Hsin-Yi Chang, tapo „Baltijos šokio platformos“ komisijos nare. Bendradarbiavimas tęsėsi 2024 m. Taivano delegacijai atvykus į Rygą dalyvauti „Baltijos šokio platformos“ renginiuose. Jie stebėjo Baltijos šalių šokio spektaklius, klausė diskusijų, bendravo su vietiniais menininkais. L. Karvelis buvo pakviestas į Taivaną būtent po šio renginio, – sako Anastasija Kaminskė, – Lietuvos šokio informacijos centro projektų koordinatorė. 

„Bendradarbiavimas su Taivano festivaliu atveria duris į gyvybingą tarptautinę šiuolaikinio šokio sceną – tai galimybė Baltijos šalių šiuolaikinio šokio organizacijoms užmegzti ilgalaikius tarptautinius ryšius, o menininkams pristatyti savo kūrybą tolimuose kraštuose“, – įsitikinusi ji.

Anot A. Kaminskės, vienas pagrindinių dalyvavimo festivalyje Taivane tikslų – susitikti su Azijos šalių scenos meno atstovais ir pakviesti juos į Lietuvą, kur 2026 m. vyks„Baltijos šokio platforma“. Renginys kas antrus metus rotacijos principu vyksta vienoje iš Baltijos šalių ir pritraukia didelį kiekį tarptautinių svečių iš viso pasaulio. Platformos metu siekiama pristatyti Baltijos regiono šiuolaikinį šokį, stiprinti mūsų šalių tarptautinį įvaizdį, skatinti vietinius ir tarptautinius ryšius bei kurti naujas bendradarbiavimo galimybes Baltijos šokio menininkams.

Taivane vykstančiame festivalyje Baltijos šalims atstovauja Lietuvos šokio informacijos centro (LŠIC) projektų koordinatorė A. Kaminskė, Lietuvos šiuolaikinio šokio asociacijos pirmininkė Agnija Šeiko, Latvijos šokio informacijos centro atstovės Ina Ločmele ir Sintija Silina, bei Estijos šiuolaikinio šokio platformos „Sõltumatu Tantsu Lava“ vadovė Triinu Aron.

LŠIC informacija

Užsienyje
  • Linos Lapelytės kūrybos maršrutai: Londonas–Varšuva

    Menininkė Lina Lapelytė Londone pristatė performatyvią videoinstaliaciją „Kai tamsu – mes žaidžiam“, o Varšuvoje debiutavo kaip muzikinio spektaklio „Kosminiai namai“ režisierė.

  • Lietuvos šokio menininkės dalyvaus Baltijos šalių menų festivalyje Suomijoje

    Suomijos mieste Turku vyksiančiame festivalyje „Baltic Take Over“ Lietuvos šiuolaikinio šokio scenai atstovaus Agnietė Lisičkinaitė ir Greta Grinevičiūtė.

  • Keturi teatriniai vakarai Paryžiuje

    Vis dažniau imi abejoti savo požiūriu į bendrą teatro kultūrą, bet pamatęs, kaip teatrai funkcionuoja senas teatrines tradicijas turinčioje šalyje, nusiramini: visi dirba tuo pačiu principu, tik skiriasi darbo kokybė.

  • Į Prancūzijos teatrą skverbiasi klastinga cenzūra

    Regionuose ima ryškėti nauja cenzūros forma: vengiama rodyti spektaklius, kurie galėtų įžeisti kai kuriuos vietos gyventojus. Tarsi dalį visuomenės reikėtų nuo kažko saugoti. Bet nuo ko?

  • Pojūčių galia. Kuo traukia Łukaszo Twarkowskio teatras

    Jo vaidinimais vieni nepaprastai žavėjosi, kiti juose kankinosi, o didesnė dalis ne juokais sumišdavo. Jis kūrė idealią medžiagą hipsterių kultui.

  • Prisiminimų ir tikrovės peizažai

    Teatrą Alvis Hermanis atranda tik per žmogų, todėl jo teatras labai subtilus, tylus, aristokratiškas. „Arkadija“ – ypač ryškus pavyzdys. Ji prasideda lyg tylus fortepijono balsas ir baigiasi vargonų polifonija.

  • Mūzos ir medūzos

    Iš septynių spektaklių ekranai buvo trijuose, bet tik viename kaip konceptuali priemonė. Kitur, deja, ekranas atlieka tą pačią paslaugą: išnaikina aktorinę meistrystę ir kuria prastą mėgėjišką videofilmą.

  • Integracija kaip teisė priimti sprendimus

    Pokalbis su festivalio „No Limits“ organizatorėmis Elisabeth ir Christina Schelhas: ne tik pristato negalios paliestus žmones kaip profesionalius kūrėjus, bet ir sprendžia problemas.