Lietuvos muzikos ir teatro akademija (LMTA) drauge su „Menų faktūra“ pristato tinklalaidžių seriją apie galios santykius scenos menų kontekste. Tai - penki pokalbiai su įvairių sričių profesionalais ir profesionalėmis, kuriuose aptariamos, aiškinamos, kartais dekonstruojamos galios santykių struktūros.
Ši tinklalaidė - bene pirmoji iniciatyva Lietuvoje įžodinti galios disbalanso problemą scenos menų lauke. Bet kurioje srityje veikiantys menininkai (deja, ne tik jie) mūsų šalyje vis dar sunkiai artikuliuoja patirtis, kuriose piktybiškai peržengiamos jų kūnų, vertybių ir kitos ribos. Dirbant ar mokantis aplinkoje, kurioje pratinama paklusti (labiau pripažintam menininkui, finansavimo šaltiniui, įstaigos vadovui etc.), sunku suprasti, kada asmeninės ribos nustumiamos neadekvačiai toli, ko galima reikalauti be baimės būti išmestam(-ai) iš institucijos ar veiklos lauko, ir kodėl iš karto neapsigynusi auka nėra pati kalta. Ši tinklalaidžių serija - viena priemonių pradėti kalbėti apie tai, kaip veikia galios struktūros, kas už jų slypi, kuo naudojamasi joms palaikyti.
Projekto iniciatorius - šokėjas, choreografas, LMTA Šokio ir judesio katedros vedėjas Andrius Katinas, įkvėptas daugybės patirčių ir šaltinių, tarp kurių - belgų menininkės ir meno istorikės Ilse Ghekiere tekstas „Kaip dirbame kartu (su konfliktu)“ (How Do We Work Together (With Conflict)). Tai - išvados, padarytos iš keturias dienas trukusio paskaitų ir susitikimų ciklo, įvykusio paskelbus „atvirą kvietimą Suomijos atlikimo menų (performing arts) atstovams atvykti ir kalbėti apie darbo sąlygas menų industrijoje, kuri patiria vis didesnį vertybinį išsiskirstymą“. Unikalus tyrimas nesiekė demaskuoti aukas ir agresorius, bet ieškojo būdų kurti pagarbius darbo santykius lauke, kuriam reikalavimai auga, o resursai išlieka nepakankami.
Tekstas įkvėpė plačiau svarstyti penkias temas:
- Kas yra tos galios struktūros? Tema aptarta su Žmogaus teisių centro direktore Jūrate Juškaite.
- Sociologas Artūras Tereškinas įvedė į lyčių dinamikos sutrikusiose struktūrose temą.
Tinklalaides moderavo teatro kritikė Sigita Ivaškaitė, jai talkino scenos menų kritikė Aušra Kaminskaitė.
Projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba