Spektaklis, kuris gali palįsti po oda

2022-02-22 menufaktura.lt
Akimirka iš spektaklio „bowel“, režisierius Naubertas Jasinskas (Kauno miesto kamerinis teatras, 2021). Dmitrijaus Matvejevo nuotrauka
Akimirka iš spektaklio „bowel“, režisierius Naubertas Jasinskas (Kauno miesto kamerinis teatras, 2021). Dmitrijaus Matvejevo nuotrauka

aA

„bowel“ (rež. Naubertas Jasinskas) premjera įvyko praėjusių metų birželį, tačiau jau vasario 27-ąją vilniečiai galės pasinerti į spektaklio kuriamą simuliaciją dar kartą.

„Ir kas toliau?”, - paklausėme tikėdamiesi konkretaus atsakymo, tačiau greitai suvokiame, jog atsakymo į šį klausimą nėra. Ši kontradikcija tampa spektaklio „bowel” atspirties tašku.

Lietuvoje niekada nestatyta prancūzų menininko pjesė pateikia fantastišką žmogaus ir pasaulio sukūrimo bei sunaikinimo (savinaikos) įvykių eigą.

Po kompiuterinius žaidimus primenančia spektaklio matrica slepiasi giluminiai šiuolaikinės tapatybės labirintai. „bowel“ kviečia analizuoti tapatybę ir tai, kaip ją formuoja mūsų kasdienybė - per vaizdus ir pojūčius nagrinėjama monotonija bei rutina, kurią kūrinio veikėjai išgyvena siurrealistiškai komiškame pasaulyje. Kiekvienas žiūrovas pamatys iki skausmo pažįstamas situacijas, kuomet kasdienės, neretai banalios situacijos atveria užslėptus vidinių emocijų klodus. Spektakliu siekiama pakeisti perspektyvą, kurioje suvokiame save, atmesti sau iškeltus ar įbruktus, ribotus prasmės ir tikslo suvokimus.

Spektaklio „bowel“ ir jam specialiai parašytos pjesės koncepcijos pagrindu tapo žymiojo prancūzų teatro meistro Antonino Artaud (1896-1948) teatro principai, jo kūrybinis metodas ir jo pirmoji pjesė „Kraujo purslai“ (pranc. „Jet de Sang“). Lietuvoje niekada nestatyta prancūzų menininko pjesė pateikia fantastišką žmogaus ir pasaulio sukūrimo bei sunaikinimo (savinaikos) įvykių eigą.

Atrakinti sustabarėjusią, nesamą būtį

Artaud teatre kvietė atkreipti dėmesį į būsenas, atsigręžti į ritualus ir jų teatrališkumą, kurie Nauberto Jasinsko kūryboje taip pat užima labai svarbią vietą: „Artaud norėjo būti labai paveikus, kurti tokį teatrą, kuris gali palįsti po oda. Lyg kas dantų krapštuku įdurtų į panagę. Taip tikslu ir taip nemalonu. Tačiau tik per tokią intervenciją galima atverti žmogų sau pačiam. Manau, jog Lietuvoje egzistuoja begalės teatro pastatymų, kurie absoliučiai nėra savalaikiai, tuščiai impozantiški. Nematau menininkų kūrybinės ambicijos, savito žvilgsnio ekspozicijos“, - pasakoja režisierius Naubertas Jasinskas.

„Artaud apeliuoja į scenos visumą, kuri per tam tikrą būseną ir formą atrakina sustabarėjusią, nesamą būtį. Teatras, kaip ir daugelis kitų menų, išgyvena tapatybės ir turinio krizę, tačiau siekis gilintis į tai, ką galime apčiuopti tik nuojautomis, bežode kalba - tampa vienu svarbiausių aspektų“, - sako režisierius. Jasinsko pjesė sukurta pasitelkus įvairius šiuolaikinio jauno žmogaus bei šeimos įvaizdžius. Pastarieji įkvėpti Artaud, Pasolini, Carse, Kennedy, Ross, Coel bei Saboliaus kūrybos.

Kūrybinėje spektaklio komandoje susibūrė garsūs ir talentingi menininkai

Spektaklyje vaidina aktoriai: Jolanta Dapkūnaitė, Vainius Sodeika, Alvydė Pikturnaitė ir Povilas Jatkevičius. „bowel“ išgirsite kompozitoriaus Gintaro Sodeikos muziką, išvysite Dovilės Gudačiauskaitės kurtus kostiumus, taip pat matysite video menininko Ričardo Žigis ir random heroes vizualinius sprendimus. Spektaklio šviesų dailininkas - Dainius Urbonis, pjesę vertė rašytojas ir slam poezijos kūrėjas Marius Povilas Elijas Martynenko.

„bowel“ galite pamatyti jau vasario 27 d. 19 val. „Menų spaustuvėje“ (Šiltadaržio g. 6, Vilnius).

Daugiau informacijos rasite čia.

Kauno miesto kamerinio teatro informacija

Anonsai