Vasario 6 d. mirė žinomas dramos teatro ir operos režisierius, taip pat rašytojas, poetas, libretų autorius Hansas Neuenfelsas (1941-2022). Iš Vokietijos kilęs režisierius, aktorystės ir režisūros studijas baigė bei kūrybinę veiklą pradėjo Vienoje - įvairiuose Austrijos sostinės teatruose kūrė nuo septintojo dešimtmečio vidurio. Vėliau dirbo žymiausiose Vokietijos scenose - Frankfurto, Štutgarto, Heidelbergo ir kt. dramos bei operos teatruose. Devintojo dešimtmečio pabaigoje jis buvo Berlyno Volksbühne teatro direktorius.
Operos pasaulyje Hansas Neuenfelsas išgarsėjo kaip vokiškojo Regietheater (režisūrinio teatro) judėjimo lyderis, pastatęs daug populiariųjų Giuseppe´s Verdi ir Wolfgango Amadeus Mozarto operų Frankfurte, Berlyne, Vienoje, taip pat Richardo Wagnerio muzikinių dramų Bairoito festivalyje.
Drastiškai Hanso Neuenfelso sušiuolaikinti klasikinių operų pastatymai, kuriuos režisierius kūrė ir kaip dramaturgas, sukėlė audringus skandalus, pavyzdžiui, 1980-1981 m. sezone Frankfurto operoje įvykusi jo režisuotos Verdi operos „Aida“ premjera. Šiame pastatyme operos kritikus papiktino radikalūs personažų socialinių vaidmenų pokyčiai: čia Aida buvo vaizduojama kaip valytoja, Radamesas - Egipto rūmų sargybinis - tapo civiliu, panašiu į europietį verslininką, o skambant Triumfo maršui, Etiopijos kaliniai atrodė tarsi laukiniai. Be to, antro veiksmo pradžioje choro „liaudis“ scenoje dainavo iš ten įrengtų teatro ložių, primenančių teatro alla Scala interjerą, kuris tapo ir veidrodiniu Frankfurto operos teatro publikos atspindžiu.
Operos teatruose dramaturgu-konsultantu dirbantis operos žanro teoretikas iš JAV Davidas J. Levinas šiai „Aidai“ priskyrė vėliau operoje plačiai prigijusią sąvoką unsettling opera („suardant operą“). Operos kritikai Hanso Neuenfelso drąsų požiūrį į operos žanro dekonstravimą įvardijo „eksperimentų aikštele“, o kai kurie dainininkai jo režisūrines koncepcijas yra įvardiję kaip „peržengiančias ribas“. Kitas ypač ryškus šio režisieriaus kūrybos pavyzdys - 2010 metais Bairoite režisuotas „Lohengrinas“, kurio veiksmas buvo perkeltas į šiuolaikinę laboratoriją, o choro atlikėjai paversti laboratorinėmis žiurkėmis.
2005 ir 2008 m. Hansas Neuenfelsas paskelbtas Metų operos režisieriumi, o 2016 m. už viso gyvenimo nuopelnus gavo Vokietijos teatro apdovanojimą „Faustas“. Hansas Neuenfelsas taip pat garsėjo kino filmais apie literatūros kūrėjus - Robertą Musilį, Heinrichą von Kleistą ir kt.