Naują premjerą ruošiantis režisierius Jonas Vaitkus ryžosi skrodimui. Po jo skalpeliu - ne tik garsioji Williamo Shakespeare´o pjesė „Karalius Lyras", bet ir spektaklyje vaidinantys aktoriai. Rugsėjo 20 ir 21 dienomis Lietuvos rusų dramos teatre Vaitkus žiūrovams ketina atverti gyvą žmogiškosios prigimties nervą ir atskleisti nuogą aktorinį talentą. „Jeigu esi karalius, tai ir nuėjęs į pirtį jausies karaliumi - ir nesvarbu, kokiu rūbu ar makiažo sluoksniu pridengsi savo kūną. O jei esi ubagas, tai ubagu ir jausies, - sakė režisierius ir pridūrė, - Čia aktorius turi visu savo esybės turiniu ir duotu talentu atstovauti kuriamam personažui ir nesvarbu, kokios svarbos ar menkumo tas personažas būtų".
Pasauliui švenčiant 450-ąjį Shakespeare´o gimtadienį, ši premjera pradės naująjį Lietuvos rusų dramos teatro sezoną. Pjesė pasakoja apie valdovą, kuris, sulaukęs garbaus amžiaus, nutaria atsisakyti sosto ir perduoti valdžią trim savo dukroms. Turtus karalius padalija pagal jo atžalų ištartą meilių žodžių kiekį, tačiau toks sprendimas tampa jo mirties nuosprendžiu.
Karaliaus Lyro vaidmenį atlieka „Auksinio scenos kryžiaus" savininkas aktorius Vytautas Anužis. Jo teigimu, garsusis britų dramaturgas yra neišsenkamas įkvėpimo šaltinis. „Shakespeare´as tave pažadina, jis ištraukia tam tikrus užkonservuotus tavo gyvenimo dalykus: prisiminimus, įvairias asociacijas, ką esi matęs, girdėjęs, apmąstęs. Jis visa tai suaktyvina taip stipriai, kad tu pradedi keistis. Tai turbūt vienas iš tų vaidmenų, kuris labai stipriai veikia žmogų", - svarstė aktorius.
Tragedija „Karalius Lyras" režisieriaus Jono Vaitkaus dėmesį patraukė dėl kelių priežasčių. Viena jų - pjesėje ryškėjančios įvairios žmogiškos ydos. „Viena iš svarbių temų yra nedėkingumas, antra - baisus valdžios ir galios poveikis žmogaus asmenybei - žmogus tampa sentimentalus, infantilus ir pavojingas. O trečia tema - nuodėmė ir jos pasekmės. Visi tie trys sluoksniai persipina tarpusavyje ir atsispindi žmonių likimuose. Tas temas kada nors tenka spręsti visiems - ir jauniems, ir seniems", - sakė kūrėjas.
Norėdamas išgryninti šiuos motyvus, režisierius sutelkė visą dėmesį į aktorius ir jų galimybes, todėl svarbiais spektaklio elementais tapo judesys ir muzika. Pastarąja rūpinosi šįmet „Auksiniu scenos kryžiumi" įvertinta kompozitorė Rita Mačiliūnaitė. „Svarbiausia, kad spektaklio personažai turi sublizgėti ne savo titulais, o balsais ir išraiška, todėl aktoriai scenoje patys dainuoja ir solo numerius, ir choro partijas. Žinant, kokios intrigos, kokia košė verda pjesėje, norėjosi tuos kontrastus ir priešpriešas išryškinti muzikoje, todėl atsirado du poliai: Renesanso ir Baroko stiliaus garsų skaidrumas bei puošybos elementai čia persipina su šleikštulio atmosfera. Didingumas, impulsyvumas iš pradžių atlieka savo tikrąją funkciją - kuria įtaigumą, dramatiškumą, bet žvelgiant gilyn, palendant po visais „nėriniais" ir sluoksniais, tas manierizmas tampa nenuoširdesnis ir koktus. Gyvenimo dviprasmybė - nė vienas iš mūsų nėra toks skaidrus, kokį save kitiems rodome", - sakė kompozitorė.
„Karaliaus Lyro" premjera Lietuvos rusų dramos teatre įvyks rugsėjo 20 ir 21 dienomis. Spektaklyje vaidina trys dešimtys LRDT aktorių. Kostiumus jiems sukūrė Daiva Samajauskaitė, artistų judesio raišką lavino Kornelija Krasilnikovaitė. Kūrinys bus rodomas rusų kalba su lietuviškais titrais.
LRDT inf.