ne[w]kritika: Žiūrovo fantazijos Assafo šokio spektaklyje

2013-05-12 dance.lt

aA

Tarptautiniame šiuolaikinio šokio festivalyje „Naujasis Baltijos šokis ´13" vyko kritinio rašymo projektas „Šokis žodžiu - ne[w]kritika". Spausdiname jo dalyvių atsiliepimus apie festivalyje rodytus spektaklius.

 

Laura Švedaitė

Pameni, susitarėm niekada neatsisveikinti.
O dabar negalim laužyti priesaikos.
Esame per maži nesilaikyti žodžio, tad tylime.
Per amžius.
Du tylintys kalnai, du tylintys vaikai, du tylintys šunys, du tylintys dievai, du tylintys debilai.

Fantazija Nr. 1

Kai išsijungia salės šviesos ir tamsa apgaubia scenos kvadratą, vienintelė pasaulio dalelė, likusi su manimi, yra ta, kurią regiu, girdžiu ir užuodžiu prieš save. Be žodžių, be buities, be telefono skambučių. [Dabar belieka neužsimanyti į tualetą, nepaspringti savo pačios seilėmis ir neužmigti.] Dabar prieš mane glaudžiasi Jis ir Ji. Ieva ir Adomas. Romeo ir Džiuljeta. Tristanas ir Izolda. Gražuolė ir pabaisa. Ir t.t. Dabar aš esu padalijama į vyrą ir moterį. Jie turi tiek daug ką vienas kitam pasakyti. Jie nežino, kaip tai daroma. Niekas nežino. Čia ir prasideda judesys. Judesys po judesio, randasi kombinacijos ir dėsniai. Randasi judesio stichija.[Užuodžiu jų kvapus. Matau, kaip ištiesiu savo ilgą ranką ir pirštų galiukais prisiliečiu.]

Fantazija Nr. 2

Šokis visų pirma yra kūno reikalas. Ne choreografija, ne scenografija, ne dramaturgija, ne kostiumai, ne... Kūnas turėjo būti pirmas. Neįmanoma nepastebėti šokančių Jos krūtų. Neįmanoma nepastebėti šokančio Jo šlapio sprando. Neįmanoma nepagalvoti ir daugiau. Dabar jie labai arti vienas kito, ir ne tik fiziškai. [Dabar labai aiškiai matau juos nuogus, lygiai taip pat, kaip kartais matau nuogą kunigą, nuogą apkūnią pardavėją, nuogą piktą policininką. Dabar negalvoju apie choreografiją, scenografiją, dramaturgiją, kostiumus.] O dabar labai aiškiai matau juos nuogus, lygiai taip pat, kaip kartais pati jaučiuosi nuoga - ne fiziškai.

Fantazija Nr. 3

[Taip tylu. O jeigu dabar atsistočiau ir surikčiau kokią nesąmonę. Pavyzdžiui: „Roy Assaf, 6 years is nothing!"] O jeigu reiktų kažką pasakyti apie spektaklio choreografiją, sakyčiau, jog jie juda, it lietų akvarelę.

Fantazija Nr. 4

Tik dabar susivokiu, jog skamba Mėnesienos sonata. Bethovenas gerai žinojo, kaip į garsą sudėti visą pasaulio ilgesį. Girdisi kiekvienas jo pustonis. Stebiu Jos veidą. Ji kartais užsimerkia. Stebiu Jos rankas. Nesvarbu, ar Ji myli Jį. Nesvarbu, kad po šešerių metų. Stebiu Jo veidą, Jis kartais lengvai nusišypso, Jo rankas. Nesvarbu, ar Jis myli Ją. Nesvarbu, kad po šešerių metų. Dabar abiejų įkvėpimai ir iškvėpimai pasako viską apie ilgesį. Ilgesį sau, vienas kitam, gyvenimui, judesiui. Ilgesį - pačiam ilgesiui.

Fantazija Nr. 5

[Dabar jų pėdos purvinos nuo šokio, o drabužiai sūrūs nuo prakaito.] Plojimais bandoma užpildyti sceną. Plojimai daro stebuklus - jie kaip mat pradangina Jį ir Ją. Dabar jau Hadar Yonger - Harel ir Roy Assaf žemai lenkiasi žiūrovams ir jų fantazijoms. [Įdomu, koks bus pirmas dalykas, apie kurį jie kalbėsis kulisuose. Įdomu, kur bus kitos scenos, kuriose jie vėl ir vėl susitiks po šešerių metų.]

DANCE.LT

Komentarai
  • Festivaliui pasibaigus

    Iš kuklaus žanrinio renginio „Com•media“ Alytuje tapo gana solidžiu festivaliu su gausybe konkursų, kūrybinių dirbtuvių, atskiromis vaikų, jaunimo, suaugusiųjų programomis ir užsienio svečių darbais.

  • Įsimintiniausi 2024 m. teatro ir šokio įvykiai

    Kas 2024-iaisiais scenos meno lauke paliko didžiausią įspūdį – akimirkos, spektakliai, režisieriai, aktoriai ir atlikėjai, tekstai, iniciatyvos, įvykiai ir procesai? Įsimintiniausius darbus įvardijo kritikai.

  • Iš bloknoto (51)

    Pamilau tą puošnią, jaukią, spindinčią koncertų salę, po truputį pažinau visus muzikantus ir vėliau, jau profesionalioje scenoje, juos matydavau kaip artimus pažįstamus. Tarp jų buvo ir Anatolijus Šenderovas.

  • Tolimos Liudo Truikio visatos šviesa

    Neįsivaizduoju, kaip į nedidelį tekstą sutalpinti visa, ką reikėtų pasakyti apie Liudą Truikį ir jį pristatančią parodą Kaune. Ir vis dėlto pokalbį pradėčiau nuo Vilniaus, nuo Operos ir baleto teatro.

  • Aktyvizmo ar eskapizmo?

    Festivalių pavyzdžiai atskleidžia: kaip skirtingai jie gali reaguoti į kintantį pasaulį; kaip skirtingai elgtis su status quo; kokiems skirtingiems tikslams pasitelkti ilgametę festivalio patirtį ir prestižą.

  • Iš mūsų vaidybų (XXII)

    Apmaudu, jog pastaruoju metu stebėdama Varno spektaklius jaučiu didžiulį jo nepasitikėjimą žiūrovu ir kritiką, skirtą žmonėms, kurių salėje nėra, nes, kaip pats puikiai supranta, jie į teatrą nevaikšto.

  • Varėna, spalis, teatro trauka

    Ar įmanoma į regioną „nuleisti“ festivalį ir tikėtis, kad jis bus reikalingas? Tai, kad festivalis vyksta 15 metų, kad jis yra įdomus ir stiprus, rodo, jog jis pirmiausia reikalingas Varėnos žmonėms.

  • Iš bloknoto (50)

    Apie vieną svarbiausių spalio kultūrinių įvykių – Liudo Truikio parodą „Menas yra auka Kosmoso lygsvarai“. Taip pat – spektaklį „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“ Vilniaus mažajame teatre.