
Seimas po svarstymo pritarė patobulintam Lietuvos kultūros tarybos įstatymo projektui. Už projektą po svarstymo balsavo 61, prieš buvo 14, susilaikė 13 Seimo narių.
Šiuo projektu siūloma nustatyti Lietuvos kultūros tarybos (toliau - Taryba) statusą, veiklos tikslus ir funkcijas bei veiklos organizavimą. Numatoma, kad Taryba būtų biudžetinė įstaiga prie Kultūros ministerijos, pagal kompetenciją įgyvendinanti valstybės politiką kultūros ministrui pavestose valdymo srityse, vykdanti šiame įstatyme ir kituose teisės aktuose jai pavestas viešojo administravimo ir kitas funkcijas.
Taryba būtų išlaikoma iš valstybės biudžeto ir kitų valstybės pinigų fondų, lėšos jai būtų skiriamos ir administruojamos Biudžeto sandaros įstatymo nustatyta tvarka.
Projekte numatyta, kad Tarybą steigtų Vyriausybė, savininke būtų valstybė. Tarybos savininko teises ir pareigas, išskyrus sprendimus dėl Tarybos reorganizavimo ir likvidavimo, kuriuos priimtų Vyriausybė, įgyvendintų Kultūros ministerija.
Numatyta, kad savo veikloje Taryba siektų šių tikslų: sudarytų sąlygas įvairiapusei kultūros ir meno plėtrai ir sklaidai, užtikrinant racionalų ir pagrįstą skirstomų lėšų panaudojimą; pagal kompetenciją įgyvendintų kultūros politiką; analizuotų kultūros ir meno procesus, darančius įtaką kultūros politikai.
Siekdama jai pavestų tikslų Taryba finansuotų kultūros ir meno programas, projektus ir kitokias priemones; administruotų Kultūros rėmimo fondą; skirtų kultūros ir meno kūrėjams stipendijas ir kitokią finansinę paramą; organizuotų kultūros ir meno tyrimus ir koordinuotų šių tyrimų įgyvendinimą; atliktų vykdomų kultūros ir meno projektų stebėseną; pagal kompetenciją rengtų ir teiktų išvadas dėl apdovanojimo Kultūros ministerijos įsteigtomis premijomis; dalyvautų rengiant ir įgyvendinant Europos Sąjungos ir kitų valstybių finansinės paramos programas, pagal kompetenciją administruotų kultūros sektoriui skirtas paramos lėšas; savo iniciatyva ar pagal užklausas teiktų siūlymus ir ekspertų išvadas kultūros ir meno politikos klausimais Kultūros ministerijai ir kitoms valstybės institucijoms.
Įstatymo projekte siūloma įtvirtinti, kad Taryboje sprendimus priimtų ir vykdytų kolegialus valdymo organas - Tarybos narių susirinkimas, vienasmenis valdymo organas - Tarybos pirmininkas ir Tarybos administracija. Tarybos pirmininkas vadovautų Tarybai, Tarybos narių susirinkimui ir Tarybos administracijai. Tarybos rinkimus organizuotų Kultūros ministerija. Kandidatus į Tarybos narius atrinktų kultūros ir meno organizacijų deleguojami rinkėjai.
Po du rinkėjus Kultūros ministerijai deleguotų: Lietuvos kultūros ir meno taryba, Lietuvos meno kūrėjų asociacija, asociacija „Kultūros savivaldos kolegija", Lietuvos mokslo taryba. Vieną rinkėją, kuris nebūtų valstybės tarnautojas, pariktų kultūros ministras. Posėdžio metu buvo pritarta frakcijos „Tvarka ir teisingumas" nario Jaroslavo Narkevičiaus siūlymui į Tarybą deleguoti vieną tautinių bendrijų išrinktą atstovą. Lietuvos bibliotekininkų draugija, Lietuvos muziejų asociacija ir Lietuvos kultūros centrų asociacija deleguotų du šių asociacijų kartu atrinktus rinkėjus. Minėtoms organizacijoms nepriklausančios asociacijos ir viešosios įstaigos, veikiančios kultūros ir meno srityje taip pat deleguotų du kartu atrinktus rinkėjus.
Numatoma, kad Taryba valstybės biudžeto ir kitas jai skirtas lėšas naudotų šiems tikslams: kultūros ir meno kūrėjams remti; kultūros ir meno projektams, programoms ir kitoms priemonėms finansuoti; Tarybos ir ekspertų paslaugoms apmokėti, Tarybos vadovo ir administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų darbo užmokesčiui; kitoms su Tarybos veikla susijusioms išlaidoms apmokėti.
Įstatymas turėtų įsigalioti 2012 m. spalio 1 d. Iki 2012 m. spalio 31 d. Vyriausybė ir Kultūros ministerija turėtų priimti šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
Visas Lietuvos kultūros tarybos įstatymo tekstas skelbiamas čia: >>>>