
Jauna choreografė Austėja Vilkaitytė ėmėsi Lietuvos šiuolaikiniam šokiui reto turinio, savo debiutiniam kūriniui rinkdamasi ne vidines būsenas ir apmąstymus, o visuomeninę problematiką.
Birželio 13 ir 14 dienomis įvyksianti Austėjos premjera „Lietuva brangi" kalba apie patriotiškumą ir jo įvairius aspektus - tiek idealistinę, tiek ekstremistinę versijas. Menų spaustuvės jaunųjų scenos menininkų programai „Atvira erdvė" sukurto spektaklio atspirties taškas - romantinė Maironio ir jo amžininkų atgimstančios šalies idėja, šios idėjos poetinis, muzikinis ir erdvinis grožis. Kas jam nutinka? Kaip nueinamas kelias nuo tarpukario „Lietuva brangi" per skanduotes „Lietuva! Lietuva!" Baltijos kely iki „Lietuva - lietuviams" sostinės Gedimino prospekte? Kokie turėtų būti naujieji patriotizmo žodžiai, nes juk negalime dabartį išreikšti Maironio žodžiais?
Austėja Vilkaitytė šiam spektakliui renkasi neįprastą konceptualaus šokio kalbą, derindama judesį ir balsą, gyvą bendravimą ir medijas. Netradicinė ir „Lietuva brangi" erdvė - pirmą kartą spektaklio pristatymui bus naudojama repeticinė Menų spaustuvės antrojo aukšto studija.
Šio „Atviros erdvės" spektaklio kuratorė - choreografė Birutė Banevičiūtė. Eskizinė „Lietuva brangi" versija jau buvo rodyta šiųmetiniame festivalyje „Naujasis Baltijos šokis", tačiau nuo to laiko spektaklis visiškai pakito.
Austėja Vilkaitytė 2011 m. baigė šiuolaikinio šokio studijas Islandijos Menų akademijos Teatro fakultete. 2007-2008 m. ji mokėsi Zalcburgo Eksperimentinėje akademijoje Austrijoje, 2010 mainų programos rėmuose studijavo Helsinkio Teatro akademijoje Suomijoje. Dar gyvendama Lietuvoje trejus metus šoko Kauno šokio teatre „Aura", lankė Vyčio Jankausko šokio studiją, „Polėkį".
Menų spaustuvės inf.