
Amerikos atradimo laikai persikėlė į Sovietų Sąjungą, Bermudų salos - į vieno kambario butą, daugybei personažų įkūnyti - tik du aktoriai. Taip režisierius Oskaras Koršunovas interpretavo Shakespeare´o pjesę spektaklyje, pavadintame pagrindinės herojės vardu „Miranda", kurio premjera įvyks jau šį sekmadienį Vengrijoje.
Shakespeare´as „Audroje", daugelio laikomoje paskutiniu dramaturgo kūriniu, pasakoja apie negyvenamoje saloje kartu su dukra Miranda gyvenantį burtininką Prosperą. Dažnai ši pjesė yra statoma kaip pasaka suaugusiems, fejerija, ją į didįjį ekraną šiemet perkėlė ir Holivudas.
„Šią pjesę galima labai įvairiai interpretuoti. Tačiau man yra įdomi Jano Kotto interpretacija, kuris įžiūri „Audroje" socialinę dramą apie nesibaigiančią ir absurdišką kovą dėl valdžios. Įsigilinę mes pamatome valdžios ir žmogaus dramą. Ši drama nesibaigianti", - teigia Oskaras Koršunovas, šią pjesę jau kartą statęs 2010 metais Islandijoje. Tačiau šįkart režisierius joje atrado ir postsovietinėms šalims artimą realybę.
„Žmonių ištrėmimas į negyvenamą salą vyko visais laikais. Valdžiai „nepatogiems" žmonėms tokios salos būdavo kuriamos visur, tačiau būtent Sovietų Sąjungoje plytėjo negyvenami salynai, kuriuose būdavo įkurdinami iškiliausi kūrėjai. Ir kiekviena negyvenama sala būdavo pilna gyvenimo, nes tose tremties zonose buvo disidentiškai bandoma išsaugoti savo dvasinį gyvenimą", - pasakoja Koršunovas.
Kaip spektaklio ašį režisierius pasirinko dukros ir tėvo santykius, kuriuos perteikia aktoriai Povilas Budrys ir Airida Gintautaite. Anot režisieriaus, aktoriai, įvykdę nežmoniškai sudėtingas užduotis, sukūrė labai jautrų darbą.
„Labiausiai mane šioje pjesėje domina Miranda. Dažniausiai ji yra traktuojama kaip naivi princesė, tačiau Miranda yra sukurta Prospero, ji yra Prospero siela. Juk galiausiai, negyvenamų salų tremtyse kūrėjai vis dėlto užaugindavo savo Mirandas", - teigia O.Koršunovas. Todėl per tėvo ir dukros santykius čia tampa atpažįstamos ir menininko-mūzos, kūno-sielos, gyvenimo-kūrybos temos.
„Veiksmo perkėlimas iš Amerikos atradimo laikų ir Bermudų trikampio, o būtent, manoma, ten ir vyksta tikrasis Shakespeare´o „Audros" veiksmas, į Sovietų Sąjungos laikus ir geografiją, yra tik įdaiktinimas, tik paviršius ar valtis, kuria mes leidžiamės per teatro audrą į savo bermudus", - teigia režisierius.
Spektaklį kurti režisierių Koršunovą pakvietė trys Shakespeare´o teatro festivaliai: Barselonos (Ispanija), Diulos (Vengrija) ir Gdansko (Lenkija). Deja, festivalis Ispanijoje buvo metams sustabdytas dėl finansavimo stygiaus. Taigi iš Vengrijos rugpjūčio pradžioje spektaklis pajudės Lenkijos link, spalio mėnesį bus parodytas Žironoje Ispanijoje. Vilniuje žiūrovai „Mirandą" išvys jau rugsėjo pabaigoje.
OKT/Vilniaus miesto teatro inf.