
Šį savaitgalį ir lapkričio 20 d. įvyks naujo ir intriguojančio šokio spektaklio „Dulkių spindesys" premjera Kauno valstybiniame muzikiniame teatre. Jo idėja kilo žinomiems muzikinio teatro baleto trupės artistams, kurie daugiausiai populiarumo įgijo kaip stepo grupės „Funny Beat" nariai -Dainiui Bervingiui (baleto trupės vadovas) ir Gintarui Visockiui. Jie yra libreto autoriai bei choreografai. O į pagalbą vaikinai pasikvietė puikiai net ir akademinės muzikos visuomenei pažįstamą kompozitorių, dainininką, prodiuserį Liną Adomaitį, scenografiją ir kostiumus spektakliui kuria dailininkė Marija Rubavičiūtė.
Savo šokio kūrinį menininkai pavadino „Dulkių spindesys", teigdami, kad svarbiausia žmogui visada yra meilė, net jei ji gimsta šiam jausmui iš esmės svetimoje ir netgi jį niekinančioje aplinkoje.
Vaidmenis spektaklyje kuria teatro baleto trupės artistai, o negausų jų būrį papildo puikia scenine plastika ir aktoriniu įdirbiu išsiskiriantys teatro choro dainininkai. Spektaklio choreografinės stilistikos įvairovę liudija pakviesti spektaklyje dalyvauti skirtingų šokio meno krypčių meistrai - klasikas Nerijus Juška ir sportinių šokių šokėjas Saulius Skambinas.
Vienas iš spektaklio bendraautorių Dainius Bervingis scenos kūrinį pristato taip: „Tai spektaklis apie nelaimingą meilę. Apie įvairius socialinių sluoksnių skirtumus, kurių meilė nepaiso. Šiuo spektakliu norime papasakoti apie „užribio" žmones, jų atradimus, praradimus, apie meilę ir neapykantą. Kadangi istorija - apie skirtingus žmones ir jų pasaulėjautas, tai ir šokio stiliai skirtingi - nuo klasikinio iki šiuolaikinio šokio. Manome, kad šokio stilių įvairovė prasmingai atskleis sumanymą, leis parodyti trupės artistų galimybes.
Didelę reikšmę spektakliui turi kompozitoriaus Lino Adomaičio sukurta muzika, kurios didžiąją dalį įgrojo žinomi profesionalūs muzikantai. Na ir, be abejo, spektaklio „perliukas" - pagrindinio vaidmens atlikėjas LNOBT primarijus Nerijus Juška".
Muzikos autoriaus Lino Adomaičio sukurta muzika pilno metražo spektakliui sužavėjo ją įrašiusius atlikėjus ir spektaklio šokėjus, jie liudija, kad ji - itin aukšto profesionalumo, ne tik puikiai atspindi siužeto fabulą, bet yra ir šiaip smagiai klausoma.
Linas kūrybinį procesą mena kaip įspūdingą patirtį: „Su užsidegusiais žmonėmis dirbti šilta - turiu mintyje choreografus ir spektaklio idėjinius vadus Gintarą Visockį ir Dainių Bervingį. Kai jie atėjo pas mane į garso įrašų studiją ir kreipėsi dėl muzikos - sutikau nedvejodamas. Nuo pirmųjų darbo akimirkų pajutome kūrybinį polėkį ir netrukus paleidome traukinį į priekį. Pradėjome kalbėtis apie siužetą, istoriją, jos laikmetį bei muzikos žanrą, stilistiką. Taip atsidūrėme tarp baleto ir hip hopo. Kai kurių muzikinių temų atsisakėme, užleisdami vietą tik toms, kurios išskirtinai ryškiai pabrėžia kiekvieno personažo charakteri. Visa kūrybinė grupė „užsikabino" už mano idėjos kiekvieną spektaklio personažą lydėti jam priskirtu muzikos instrumentu: tėvą puikiai iliustruoja violončelė, motiną - rami, švelni fleita, o pagrindinio herojaus charakterį atskleidžia svajingos smuiko temos.
Prie garso takelio dirbo apie 100 žmonių ir jie nusipelno pačių šilčiausių žodžių. Galiu tik pasidžiaugti, kad tokio sklandaus bendradarbiavimo su tokia gausa profesionalių žmonių senokai nejutau".
Spektaklio dailininkė Marija Rubavičiūtė Kauno valstybiniame muzikiniame teatre stato jau trečią spektaklį ir visi jie buvo itin skirtingų žanrų - operetė, miuziklas, o dabar šokis. Marija dalinasi kūrybinio darbo su ambicinga kūrėjų brigada įspūdžiais: „Džiaugiuosi dirbdama šiame teatre su jauna bendraminčių kompanija. Mes stengiamės sukurti stilingą ekspresyvų reginį, patrauklų mums ir žiūrovams. Spektaklio stilistikai būdinga šiuolaikinių tendencijų ir vintage stiliaus samplaika. Manau, tai atsispindi tiek muzikoj, tiek choreografijoje, tiek spektaklio vizualiniam sprendime. Siužetas veda žiūrovą per tris skirtingas vietas - stotį, parką, namus. Žaisdama pagrindinių scenografijos objektų padėtimi scenoje ir apšvietimu stengiuosi išgauti maksimaliai skirtingas atmosferas. Kostiumų linijos inspiruotos 5-6 dešimtmečių dvasios ir siluetų. Spektaklyje nėra pasikartojančių personažų, pilkos masės, kiekvieną jų stengiausi sukurti įdomų, išskirtinį".
KVMT inf.