Drąsus ir seksualus mirktelėjimas pavojingiems vadovams Rytų Europoje?

2018-08-28 menufaktura.lt
Scena iš Oskaro Koršunovo režisuoto „Tartiufo“. Dmitrijaus Matvejevo nuotrauka
Scena iš Oskaro Koršunovo režisuoto „Tartiufo“. Dmitrijaus Matvejevo nuotrauka

aA

„Į 72-ąjį Avinjono festivalį kvietė užkrečiantys ir įtraukiantys kūriniai“, rašo Fabienne Pascaud portale telerama.fr. Vertinimas paskelbtas liepos 24 d.

„150 000 atvirų scenos iššūkiams programos In žiūrovų: 2018 metų Avinjono festivalis yra jo direktoriaus Olivier Py sėkmė, nes šiais metais pristatyti kūriniai nagrinėja socialines ir politines temas. Jis tikisi ir kitais metais laikytis temos kaip pagrindinio festivalio principo.

Paskutiniai festivalio spektakliai visiškai subjektyvūs, visiškai asmeniniai. Festivalis užtikrintai mėgino mus priversti galvoti apie mūsų vakarykštės ir šiandienos visuomenių žiaurumus - kolektyvinius ir asmeninius, nagrinėjant žanro problematiką, apie kurią tiek diskutuojama pastaruoju metu. Chaotišką, įniršusį ir absurdiškai linksmą „Tartiufą“ prancūziškuose labirintų soduose savaip interpretavo lietuvių režisierius Oskaras Koršunovas (49 metai).

Molière´o veidmainis čia tampa pavojingu kraštutinės dešinės vedliu, kuris sveikinasi nacistiniu pasisveikinimu ir iškrausto iš namų pernelyg pasyvią buržuazijos šeimą. Drąsus - labai šmaikštus ir seksualus - mirktelėjimas dabartinės kartos pavojingiems vadovams Rytų Europoje? Čia komedija baigiasi blogai. Jokio happy endo kaip Molière´o kūrinyje. Naujieji politikai mūsų nepasigailės...“, daro išvadą Fabienne Pascaud, kai aptaria Oskaro Koršunovo spektaklį, sukurtą Lietuvos nacionaliniame dramos teatre. 

Užsienyje